„Zomato“ surinko 1 milijardą JAV dolerių per vadinamąjį kvalifikuotą institucinį investavimą ir užbaigė pirmąjį didelį lėšų rinkimą nuo 2021 m. IPO.
30 mlrd. dolerių vertės maisto pristatymo ir greitosios prekybos milžinė, pirmaujanti abiejose šiose kategorijose, išleido maždaug 336,5 mln. akcijų po 252,62 rupijas (3 USD), penktadienį paskelbta biržoje.
Investicijoje, kuri buvo atidaryta lapkričio 25 d. ir uždaryta lapkričio 28 d., aktyviai dalyvavo pirmaujantys vietiniai investiciniai fondai. Motilal Oswal tapo didžiausiu investuotoju, jo fondų šeima surinko 20,81 % emisijos. ICICI Prudential fondai užsitikrino 12,78%, o HDFC ir Kotak fondai įsigijo atitinkamai 8,68% ir 5,95%.
1 milijardo dolerių lėšų surinkimas strategiškai perkelia Zomato statusą į „vietinę“ įmonę, sumažindamas užsienio nuosavybės dalį žemiau 50%. Tai leistų jos greitosios prekybos padaliniui „Blinkit“ pritaikyti atsargomis pagrįstą modelį, šiuo metu taikomą tik vietinėms įmonėms, leidžiantį tiesiogiai kontroliuoti produktus ir sandėliavimą.
Kapitalo didinimo laikas taip pat yra strateginis, praėjus vos kelioms savaitėms po konkurento Swiggy 1,35 mlrd. USD IPO anksčiau šį mėnesį. „Zepto“, kitas pirmaujantis greitosios prekybos startuolis, anksčiau šį mėnesį užsitikrino 350 mln. USD sandorį, kurį tarpininkavo Motilal Oswal.
„Swiggy“ akcijos penktadienį nukrito 4,1%, o bendras šios savaitės pakilimas pasiekė 12,8%. „Zomato“ akcijos, siūlomos investuotojams, dalyvaujantiems QIP su 5% nuolaida, penktadienį nukrito maždaug 1%, tačiau per metus išlieka 127,7%.
„Zomato“ vienas iš įkūrėjų ir generalinis direktorius Deepinder Goyal praėjusį mėnesį sakė, kad įmonė, jau turėjusi 1,3 mlrd. USD grynųjų pinigų atsargų, ieško papildomų lėšų, kad išlaikytų konkurencingą paritetą.
Bendrovė, kuri neseniai pranešė apie savo antrąjį ketvirčio pelną iš eilės, pirmauja Indijos greitosios prekybos rinkoje per „Blinkit“, konkuruodama su gerai finansuojamais konkurentais, tokiais kaip „Swiggy“, „Zepto“ ir „BigBasket“, sektoriuje, kuriame numatoma gauti daugiau nei 6,5 mlrd. USD metinių pajamų.
„Matome, kad greitosios prekybos pramonė per ateinančius 6–12 mėnesių išgyvens padidėjusios konkurencijos etapą. Įsikūrę greitosios prekybos įmonės siekia arba jau pritraukė kapitalą. Keturi nauji vardai, įskaitant „Flipkart“, „Reliance“, „BigBasket“ ir „Amazon“, nori patekti į greitosios prekybos erdvę“, – rašoma „Bank of America“ analitikai.
„Šioje erdvėje svarbus pirmojo žingsnio privalumas, o atsižvelgiant į TAM yra c. 30 mln. namų ūkių (330 mln. namų ūkių Indijoje), manome, kad logiška, kad rinkos lyderis „Zomato“ nori išlaikyti pirmaujančią c. 40% dalis“.