Žurnalistai, tyrinėtojai ir politikai yra gedulas „Meta“ uždarė „CrowdTangle“, kurią jie naudojo sekti dezinformacijos plitimą „Facebook“ ir „Instagram“.

„CrowdTangle“ vietoje „Meta“ siūlo savo turinio biblioteką, bet riboja naudojimą žmonėms iš „kvalifikuotų akademinių ar ne pelno institucijų, kurios vykdo mokslinius ar viešuosius interesus atitinkančius tyrimus“. Daugeliui mokslininkų ir akademikų bei daugumai žurnalistų neleidžiama naudotis šia priemone.

Tie, kurie naudojosi Meta turinio biblioteka, teigia, kad ji yra mažiau skaidri ir prieinama, turi mažiau funkcijų ir prastesnę vartotojo patirtį.

Daugelis bendruomenės žmonių protestuodami parašė atvirus laiškus Metai. Jie abejoja, kodėl bendrovė panaudojo naudingą kovos su dezinformacija įrankį likus trims mėnesiams iki ginčytiniausių JAV rinkimų istorijoje – rinkimų, kuriems jau dabar gresia AI giliųjų klastotės ir pokalbių robotų dezinformacijos plitimas, kai kurie iš jų atsirado Pačios Metos pokalbių robotas – ir pakeitė jį įrankiu, kuris, pasak akademikų, tiesiog nėra toks veiksmingas.

Trumpai tariant, jei jis nesugedo, kam jį taisyti?

Meta nepateikė daug atsakymų. Prie an MIT technologijų apžvalgos konferencija gegužę „Meta“ pasaulinių reikalų prezidentas Nickas Cleggas buvo paklaustas, kodėl bendrovė nelaukė, kol uždarys „CrowdTangle“, kol pasibaigs rinkimai. Jis pavadino „CrowdTangle“ „žeminančiu įrankiu“, kuris nesuteikia išsamių ir tikslių įžvalgų apie tai, kas vyksta „Facebook“.

„Jis matuoja tik siaurą torto gabalėlį, o tai yra tam tikros sužadėtuvių formos“, – tuomet sakė Cleggas. „Tai tiesiogine prasme nepasako, ką žmonės mato internete.

Jo retorika piešia CrowdTangle kaip beveik beatodairiškai blogą įrankį Metai leisti egzistuoti. Tai visiškai prieštarauja Metos reklamai platformos 2020 m kaip šaltinis, teikiamas valstybės sekretoriams ir rinkimų komisijoms visoje šalyje, siekiant padėti jiems „greitai nustatyti dezinformaciją, rinkėjų kišimąsi ir slopinimą“ ir sukurti tinkintus „viešus tiesioginius kiekvienos valstijos ekranus“.

Šiandien „Meta“ griežta linija yra ta, kad turinio biblioteka pateikia išsamesnių įžvalgų apie tai, ką žmonės iš tikrųjų mato ir patiria „Facebook“ ir „Instagram“. „Meta“ atstovas „TechCrunch“ sakė, kad nauji įrankiai siūlo išsamesnę duomenų rinkimo patirtį, kuri dabar apima multimediją iš „Reels“ ir puslapių peržiūrų skaičių. Atstovas teigė, kad MCL netrukus taip pat įtrauks gijų turinį, ir atkreipė dėmesį, kad „CrowdTangle“ duomenys buvo nukreipti į paskyras, turinčias labai daug sekėjų ir įsitraukimą.

Kai kurie tyrinėtojai, kurie buvo pripratę prie senojo įrankio, nesutinka, kad „CrowdTangle“ buvo netinkamas. Jie taip pat norėtų atkreipti dėmesį į tai, kad būtent tos paskyros, kuriose yra didžiausias įsitraukimas, yra būtent tos, apie kurias norima duomenų, nes jos akivaizdžiai turi didžiausią įtaką.

„[MCL“turi}tik10%„CrowdTangle“naudojimogalimybių“–„TechCrunch“sakėNacionalinėspilietybėskonferencijosgeneralinisdirektoriusCameronasHickeyJisatkreipėdėmesįįtaikad„CrowdTangle“buvo„sudėtingasbeveikkomercinisproduktas“turintissavoversląkol„Facebook“jįįsigijo2016m„Facebook“skėtyjeįrankistiktobulėjokaikomandaįtraukėdaugeliovartotojųrekomendacijasdėlfunkcijųHickeypadėjosukurtiataskaitąkuriojepalyginamosdviejųplatformųfunkcijos[MCLhas}only10%oftheusabilityofCrowdTangle”CameronHickeyCEOoftheNationalConferenceonCitizenshiptoldTechCrunchHepointedoutthatCrowdTanglewas“asophisticatedquasi-commercialproduct”withitsownbusinessbeforeFacebookacquireditin2016UndertheFacebookumbrellathetoolonlyimprovedastheteamonboardedfeaturerecommendationsfromalargepoolofusersHickeyhelpedauthorareportthatcomparesthefeaturesonthetwoplatformsbendrai išleido „Proof News“. ir Kolumbijos žurnalistikos mokyklos skaitmeninės žurnalistikos centras „Tow“.

Hickey teigė, kad „Meta“ turinio biblioteka siūlo kai kuriuos tuos pačius duomenis iš „CrowdTangle“, bet galiausiai tik „1% funkcijų“.

„Jei norite pažvelgti į CNN „Facebook“ puslapio sekėjų skaičių laikui bėgant, to negalite padaryti „Meta Content Library“, bet galite padaryti „CrowdTangle“, – sakė Hickey. „Ir tokie rodikliai dažnai yra labai naudingi norint suprasti, kaip laikui bėgant keičiasi aktoriaus paplitimas ar žinomumas socialinėje žiniasklaidoje, ir susieti tai su kitais dalykais, pavyzdžiui, ar jis padarė virusinį įrašą ir staiga jų bendras sekėjų skaičius padvigubėjo. ?”

„Proof News“, „Tow Center for Digital Journalism“ ir „Algoritminio skaidrumo institutas“ atliktas tyrimas, kuriame išsamiai aprašoma, kaip „Meta Content Library“ funkcijos susilieja su „CrowdTangle“, kurią „Meta“ trečiadienį uždarė.
Vaizdo kreditai: TechCrunch | „Proof News“, „Tow Center for Journalism“, Algorithmic Transparency Institute

Kai kurios funkcijos, egzistuojančios abiejose platformose, pvz., stebėti, kaip dažnai politinės partijos skelbia tam tikras temas, ir matyti santykinį dalyvavimą, yra paprasčiausiai varginančios naudoti MCL, sako Hickey, kuris nurodo prastą naudotojo patirties dizainą.

Labai svarbu, kad nors žmonės gali pasiekti duomenis, tarkime, apie įrašus, kuriuose paminėta imigracija, tai, ką jie gali padaryti su tais duomenimis, yra žymiai ribotesnis.

„Negalite sukurti interaktyvių diagramų, kurios buvo pasiekiamos naudojant „CrowdTangle“, – sakė Hickey. „Negalite kurti viešų prietaisų skydelių.

(Meta atstovas TechCrunch sakė, kad rugpjūčio 14 d., tą dieną, kai mirė CrowdTangle, bendrovė pristatė konfigūruojamą realaus laiko prietaisų skydelio funkciją, leidžiančią vartotojams greitai rodyti pranešimų santraukas ir tendencijų diagramas pagal tam tikrus raktinius žodžius ir gamintojus.)

„Ir svarbiausia, – tęsė Hickey, – negalite atsisiųsti visų įrašų.

Vartotojai gali atsisiųsti tik paskyrų, kurios turi daugiau nei 25 000 sekėjų, įrašus, tačiau daugelis politikų to nepatenka.

„Daugeliui tyrėjų lieka labai mažai galimybių, o viena iš vienintelių yra ta, kuri turi komplikacijų, o tai tiesiogiai iškrauna duomenis“, – sakė Hickey.

Kita pagrindinė MCL problema yra ta, kad „Meta“ nesuteikia prieigos sargybiniams, kurie anksčiau naudojo „CrowdTangle“ dezinformacijos plitimui stebėti.

„Media Matters“, ne pelno siekianti žurnalistikos priežiūros organizacija, „TechCrunch“ sakė, kad šiandien ji neturi prieigos prie MCL. Anksčiau organizacija naudojo „CrowdTangle“, kad parodytų, jog priešingai nei dešiniosios žiniasklaidos ir respublikonų pokalbių temos, „Facebook“ iš tikrųjų necenzūravo konservatyvios informacijos.

Tiesą sakant, į dešinę nukreiptų puslapių turinį buvo įtraukta daug daugiau, palyginti su nesuderintais arba į kairę nukreiptais puslapiais, „TechCrunch“ sakė tyrimų direktorė Kayla Gogarty.

„CrowdTangle suteikė mums galimybę matyti turinį, kuris plačiai naudojamas platformoje“, – sakė Gogarty. „Algoritmai paprastai yra juodoji dėžė, bet bent jau kai kurie įtraukimo duomenys gali padėti mums sužinoti daugiau apie algoritmus.

Gogarty atkreipė dėmesį, kad prieš sausio 6 d. ataką Kapitolijaus kalne tyrėjai ir žurnalistai naudojo šį įrankį, kad perspėtų apie internetinį organizavimą ir galimą smurtą, siekiant delegitimizuoti rinkimus.

„Tai galiausiai reikš, kad mažiau pilietinės visuomenės grupių galės stebėti ir sekti, kas vyksta „Facebook“ ir „Instagram“ šiais rinkimų metais“, – „TechCrunch“ sakė Brandi Geurkink, Nepriklausomų technologijų tyrimų koalicijos vykdomoji direktorė.

Hickey palygino „Meta“, kuri išleido laiko ir tikriausiai milijonus dolerių turinio bibliotekai sukurti, su Elono Musko veiksmais „Twitter“ (dabar X). Kai Muskas nusipirko „Twitter“, jis iš karto ribota prieiga prie Twitter APIkuri leidžia kūrėjams, žurnalistams ir tyrėjams pasiekti ir analizuoti duomenis iš platformos panašiai kaip CrowdTangle. Dabar pigiausios įmonės kainų etiketė X API paketas yra 42 000 USD per mėnesį ir suteikia prieigą tik prie 50 milijonų pranešimų.

Šis straipsnis buvo atnaujintas pateikiant daugiau informacijos iš Meta.



Source link

By admin