Jei kada nors patyrėte keistą pro šalį važiuojančios elektromobilio tylą, žinote, kad elektromobiliai nekelia didelio triukšmo arba bent jau neturi. Juose nėra dujomis varomų variklių ar transmisijų, dėl kurių sklinda klasikinis automobilio garsas. Vis dėlto yra visa pramonė, skirta užtikrinti, kad elektromobiliai skambėtų taip kažkasvisų pirma saugumo sumetimais. Galų gale, pėstieji pasikliauja savo gebėjimu išgirsti atvažiuojantį automobilį – todėl tyrimai rodo, kad elektromobiliai ir hibridai du kartus dažniau partrenkia pėsčiuosius nei dujiniai automobiliai. Taip pat dėl šios priežasties JAV ir kitos šalys reikalauja, kad visi elektromobiliai turėtų akustinę transporto priemonių įspėjimo sistemą (AVAS).
Kaip galite įsivaizduoti, kai kurie automobilių gamintojai tokius įgaliojimus laikė galimybe kūrybiškai pajusti savo elektromobilių skleidžiamus garsus. „Porsche Taycan“ turi dėmesį patraukiantį AVAS garsą, kuris turi sukelti aukščiausios kokybės ir ateities jautrumą, o „Fisker Karma“, atrodo, skleidžia epišką sunkiojo metalo jėgos akordą. Kiti prekių ženklai, tokie kaip „Nissan Leaf“ ir „Chevrolet Bolt“, pasirinko aukšto tono, į NSO panašų garso parinktis. Ir aš suprantu kodėl: vairuodamas futuristiškai ar unikaliai skambantį automobilį gali jaustis šaunu. Be to, tai leidžia automobilių gamintojams padaryti savo elektromobilių garsą taip pat firminį kaip ir jų automobiliai – įsimintiną kaip skelbimo žybsėjimas. Tačiau šis mąstymas turi tobulėti.
Net keičiantis politiniams priešpriešiniams vėjams ir automobilių gamintojams lėtinant savo EV ambicijas aušinimo rinkoje, akivaizdu, kad elektrinės transporto priemonės yra ateitis. Bet aš vis labiau įsitikinu, kad taip neturėtų būti garsas kaip „ateitis“. Vietoj to, automobilių gamintojai turi išlaikyti pusiausvyrą – ne tik patenkinti automobilių savininkų skonį, bet ir dėl daugybės sveikatos ir ekologinių priežasčių. Kadangi pasaulis vis labiau užpildomas technologiniais produktais ir patirtimi – kiekvienas su savo dėmesį pritraukiančiais dirbtiniais garsais – svarbu, kad bent automobilių garsai būtų įsišakniję realiame pasaulyje ir, tiesą sakant, šiek tiek „įprastesni“ nei kai kurie norėtų. patinka.
Svarbu, kaip skamba ateitis
Gali būti keista tai girdėti iš garsinio prekės ženklo kūrėjo, bet aš labai skeptiškai (ar net kritiškai) žiūriu į įmones, kurios AVAS garsus laiko pagrindine prekės ženklo galimybe – kaip būdą sukurti išskirtinį prekės ženklo garsą, kuris išsiskiria pasaulis. Šis metodas ne tik nesuteikia pirmenybės funkciniams, į žmogų orientuotiems poreikiams (ypač silpnaregiams ar akliesiems pėstiesiems), bet ir vairuotojai to nenori. Kai neseniai apklausėme vairuotojus, atlikdami išsamų garsinį prekės ženklo tyrimą, jie teigė, kad jiems labiau patinka, kad jų elektrinėse transporto priemonėse būtų naudojami netonaliniai AVAS garsai, o ne kažkas futuristiškesnio ir toniškesnio.
Be to, yra platesnės problemos, kurias paveikia AVAS garsai – triukšmo tarša yra brangi problema, nes transporto garsai (ypač kelių eismas) sukelia 80 % triukšmo miestuose. Ataskaitose triukšmo tarša siejama su viskuo – nuo prastos širdies ir kraujagyslių sveikatos iki įvairių negalavimų, tokių kaip kalbos trikdžiai, klausos praradimas, miego sutrikimai ir prarastas produktyvumas. Ji taip pat sutrikdo laukinės gamtos sveikatą ir poravimosi ciklus, todėl sumažėja biologinė įvairovė. Kadangi tyrimai rodo, kad iki 2050 m. didžioji dalis automobilių bus varomi elektra, nesunku suprasti, kodėl atėjo laikas pradėti nuodugniai pažaboti kai kuriuos AVAS metodus.
Vertinu, kad gyvename kultūroje, kuri priešinasi viskam, kas gali būti suvokiama kaip laisvių apribojimas. Įstatymai taip pat laikomi kliūtimi naujovėms. O kadangi dabar rinkimų metai, elektromobiliai tapo aktualia politine problema, todėl sunku juos aptarti, neįsiveliant į ginčytinus klimato ir aplinkosaugos debatus, vykstančius įvairiose pramonės šakose.
Geresniu ar blogesniu atveju automobilių skleidžiami garsai taip pat turi tvirtus kultūrinius ir emocinius ryšius su galia ir jėga, ypač sunkiasvorių transporto priemonių, sunkvežimių ir efektyvių transporto priemonių atveju. Automobilių prekės ženklai vis dar grumiasi, kaip sveikai pagerbti šias tradicines charakteristikas, kartu kreipiantis į EV ateitį. Paskutinis dalykas, kurio jie nori, yra ribotas įrankių rinkinys, kad būtų sukurtas ryšys su vairuotojais.
Tačiau net ir esant tam tikriems garso apribojimams, vis dar yra daug erdvės būti išradingam ir atskirti. Nebūtina, kad AVAS garsai turi būti visiškai vienodi – gebėjimas atskirti transporto priemones viena nuo kitos pagal skirtingus AVAS garsus gali padėti pėstiesiems. Per didelis vienodumas gali sukelti triukšmą, jei kelyje važiuoja daug transporto priemonių, todėl pėstiesiems (ypač akliesiems) bus sunkiau instinktyviai suprasti, kurie automobiliai yra arčiau ar toliau ir ar kažkas daugiau ar mažiau nekelia tiesioginės grėsmės. kam reikia didesnio dėmesio ar didesnio budrumo. Vietoj to, automobilių gamintojai turi priimti kūrybinį iššūkį – per daug indeksuoti funkcijų ir integruoti į aplinkos garsą, tuo pačiu pasiūlydami kažką skambiai malonaus.
Garso standarto nustatymas automobilių pramonei
Tiek dizaineriams, tiek automobilių gamintojams tenka atsakomybė nustatyti geresnį garso standartą. Įtaka ir evoliucija tikrai kyla iš viršaus, tačiau tai taip pat yra dialogas tarp prekių ženklų ir dizainerių, su kuriais jie bendradarbiauja. Tai reiškia, kad reikia padėti automobilių gamintojams priimti sprendimus, kurie paskatins verslą, sudomins vartotojus, perduos prekės ženklo idealus ir palaikys funkcionalaus gaminio patirtį, nepakenkiant kasdieninei mūsų miestų ir miestelių patirčiai.
Labai naudinga pasiekti bendrą projektavimo principų rinkinį, nepaisant to, ar jie tampa privalomais reglamentais. Pavyzdžiui, jei visi automobilių gamintojai sutiktų sukurti savo AVAS garsus pagal ribotą muzikinių klavišų rinkinį, kuris visi harmoningai veiktų kartu, tai galėtų būti mažiau ribojantis būdas išspręsti problemą ir leisti tiek toniniams, tiek netonaliniams garsams veikti kartu. vienas su kitu efektyviau. Tai taip pat leistų pasirinkti kūrybišką dizainą ir išskirti prekės ženklą, tuo pačiu sumažinant galimybę sukelti nerimą pėstiesiems arba didinti triukšmo taršą.
Bet kokiu atveju, automobilio salono garsai, o ne išoriniai, yra vieta tikrai sukurti kažką savito, kas gali išsiskirti. Atsižvelgiant į tai, kaip interjeras tampa vis labiau daugiajutine patirtimi – su prietaisų skydeliu kaip LED ekranu ir vidaus apšvietimu, galinčiu keisti spalvą ir intensyvumą įvairiems vairavimo režimams – jis turi daugybę garsinio prekės ženklo kūrimo galimybių, skirtų prekių ženklams ir dizaineriams, norintiems pasinaudoti galia. garso. Visapusiškai galvodami apie visą elektromobilio garso patirtį, dizaineriai mažiau apkrauna AVAS, kad galėtų išlaikyti „priklausomo“ prekės ženklo patirtį.
Tačiau pirmas žingsnis yra įtraukti automobilių gamintojus į „įprastesnį“ požiūrį – sukurti naują elektromobilių garsų ekosistemą, kuria žmonės gali pasikliauti dėl savo sveikatos ir saugos. Kadangi elektrinės transporto priemonės pakeičia dujomis varomas transporto priemones, tai tikrai pakeis mūsų kasdienį gyvenimą – ir akivaizdžiai, ir netikėtai. Vairuotojų, pėsčiųjų ir automobilių gamintojų labui garsas negali būti traktuojamas kaip pasekmė. Pasinaudokime ta galimybe ir darykime viską teisingai.
Skaityti daugiau:
Fortune.com komentaruose išreikštos nuomonės yra tik jų autorių nuomonės ir nebūtinai atspindi jų nuomones ir įsitikinimus. Fortūna.