Vienas iš susierzinimo šaltinių per pastaruosius metus buvo akla žiniasklaidos papūga dėl nacionalinių ir vietinių apklausų. Jie pateikiami be konteksto, rėmelių ir, svarbiausia, praeities pasiekimų pripažinimo – tiesiog aklas nenaudingų „duomenų kartojimas“.

Neužsiminėdama apie siaubingus apklausų vykdytojų pasiekimus, žiniasklaida pateikia labai iškreiptą ateities rinkimų rezultatų vaizdą.

Iš tiesų, likus metams iki rinkimų, daugiausia dėmesio skiriama kandidatams, kurie nepatenka į balsavimo biuletenį. Prisiminkite, kad 2007 m. apklausos vyko viena kitai, kuriose dalyvavo Rudy Giuliani ir Hillary Clinton (nei viena nebuvo jų partijos kandidatė 2008 m.). 2023 m. lapkričio mėn. apklausos parodė, kad Bidenas prieš Trumpą. Mes žinome, kaip tai pasirodė.

Tačiau yra dar didesnė apklausos problema, kuri greičiausiai nebus greitai išspręsta: Mūsų pačių nesugebėjimas numatyti savo būsimo elgesio.

Greitas įspėjimas: nesu apklausų ekspertas, bet praleidau dešimtmečius tyrinėdamas nuotaikų duomenis rinkose. Ilgamečiai skaitytojai žino, kad, išskyrus kraštutinumus, Sentimentų duomenyse randu labai mažai naudingos informacijos. Priežastis ta, kad nuotaikų priemonės kenčia nuo problemų, panašių į politines apklausas. (Elgesio ekonomika suteikia įžvalgų ir apie apklausas, ir apie šiuolaikines apklausų klaidas).

Sentimentas turi penkias pagrindines problemas, dėl kurių ji yra problemiška. Tai yra:

1. Žiūrėjimas atgal
2. Emociškai įkrautas
3. Veikia su dideliu vėlavimu
4. Reikalauja tikslios savarankiškos ataskaitos
5. Labai priklauso nuo tikslaus klausimų formulavimo

Tai tik pagrindiniai rinkos, ekonomikos ir turto paskirstymo klausimai. Mano patirtis, susijusi su daugeliu investuotojų laikui bėgant, rodo, kad žmonės linkę sklandžiai jausti savo jausmus, pernelyg priklausomus nuo to, kas ką tik atsitiko rinkose. Mūsų gebėjimas savarankiškai pranešti apie savo bukumą ar meškumą yra klaidingas. Paprastai tai atspindi jūsų naujausius portfelio pokyčius, o ne tikruosius ateities lūkesčius. Sentimentas negali tiksliai įvertinti šių problemų.

Be šių penkių pagrindinių nuotaikos klausimų, politinės apklausos turi papildomų problemų:

1. Fiksuoto ryšio telefonai
2. Rinkėjo tyčia
3. Mobilieji telefonai ir skambintojo ID
4. Rinkėjų aktyvumas
5. Rinkėjų dalyvavimas

Trumpai apsvarstykime kiekvieną.

1. Fiksuoto ryšio telefonai: 2000 m. 95 % Amerikos namų ūkių vis dar turi fiksuotąjį telefoną. Šiandien tai tik 27 proc.

Trijų ketvirtadalių namų ūkių praradimas yra didžiulis sumažėjimas, o tai radikaliai veikia tai, ką gali pasiekti apklausų teikėjai. (Aš ignoruoju teksto ir internetines apklausas, nes jos yra dar blogesnės nei apklausos telefonu). Galima daryti išvadą, kad dėl to sukurti reprezentatyvų Amerikos rinkėjų grupę yra labai sudėtinga.1

2. Tyčia: Manau, kad dauguma (daug?) žmonių, kurie atsako į apklausas, atsako sąžiningai. Problema ta, kad žmonės dažnai nežino, kuo iš tikrųjų tiki. (Elgesio finansai padeda paaiškinti, kodėl taip yra).

Visi susitelkę į neapsisprendusį. Taip, šie“Įtikinamieji“ reikalas. Bet spėju, kad jie sudaro mažiau nei 7% rinkėjų – gal net mažiau nei 3%. Iš tikrųjų rezultatams svarbu, kas ir kiek žmonių iš tikrųjų balsuoja. Nesvarbu, ar esate užkietėjęs politinis partizanas, ar nepriklausomas, galite pasakyti, kad ketinate balsuoti, tačiau duomenys rodo, kad trečdalis jūsų to nepadaro. Tai elgesys lemia prezidento rinkimus.

3. Mobilieji telefonai (skambintojo ID): Kas atsiliepia į nežinomus skambučius savo mobiliuoju telefonu? Nebent laukiate skambučio iš asmens, kurio numerio neturite – pristatymo, rangovo, gydytojo ir pan. – jūsų telefonas (kaip ir mano) tikriausiai nustatytas į „Nutildyti nežinomus skambintojus. Jie siunčiami tiesiai į balso paštą, o jei nepalieka pranešimo, greičiausiai tai yra šlamštas.

Kas atsako į nepažįstamų žmonių skambučius ir atsakinėja į klausimus 20 minučių? Įtariu, kad jie nėra reprezentatyvus Amerikos rinkėjų būrys.

4. Rinkėjų dalyvavimas: Jungtinėse Valstijose yra vienas mažiausių balsavimo teisę turinčių asmenų, kurie iš tikrųjų dalyvauja prezidento rinkimuose, procentas (dar blogiau yra valstijos ir vietos rinkimuose, taip pat ne POTUS rinkimų metais).

PBS, remdamasi Jungtinių Valstijų rinkimų projekto duomenimis, pranešė, kad „tik 36 % registruotų rinkėjų balsavo per 2014 m. rinkimų ciklą, o tai yra mažiausias aktyvumas visuotiniuose rinkimuose nuo 1942 m.

2020 m., po didelio rinkėjų registravimo skatinimo, surašymo duomenimis, balsuoti užsiregistravo 168,3 mln. Tai sudarė du trečdaliai (66,7 proc.) visų balsavimo amžiaus gyventojų. Daugumoje šiuolaikinių išsivysčiusių demokratijų rinkėjų registravimo rodikliai yra daug didesni. Jungtinė Karalystė turi 91,8% (2019 m. parlamento rinkimai); Vokietijoje, Australijoje ir Kanadoje taip pat yra registruota daugiau nei 90% balsavimo teisę turinčių asmenų. Švedija ir Japonija automatiškai registruoja piliečius, kai tik jie tampa tinkami – jų rinkėjų registravimo rodiklis yra beveik 100 proc.

Nenuostabu, kad daugelis amerikiečių mano, kad jie yra registruoti, o daugelis jų nėra. 80 milijonų tinkamų neregistruotų žmonių yra didžiulis kintamasis, kai kalbama apie apklausas. Nenuostabu, kad paklaida iš tikrųjų yra dviguba kas paprastai apskaičiuojama.

5. Rinkėjų aktyvumas: Pagrindinis iššūkis apklausų vykdytojams yra tai, kad žmonės neįsivaizduoja, koks jų elgesys bus ateityje. Štai kodėl apklausos yra tik „sąžininga“ per mėnesį ir „savotiškai tikslus“ savaitę ar daugiau, bet jie yra visiškai nenaudingi metus, šešis mėnesius ar net du mėnesių iki daugumos rinkimų.

Nuo 1980 m. prezidento rinkimuose dalyvavo nuo 50 % iki 67 % balsavimo amžiaus gyventojų. 2020 m. vykusiuose prezidento rinkimuose rinkėjų aktyvumas buvo didžiausias per pastaruosius dešimtmečius – 66,8 proc., tačiau tai vis tiek nublanksta prieš daugumą kitų Vakarų demokratinių šalių.

Kas atsistoja nuo sofos, nueina į vietinę mokyklą ar biblioteką ir balsuoja? Atsakymas yra milžiniškas nežinomas. Ką yra žinomas trečdalis – pusė balsavimo teisę turinčių asmenų to nedaro. Dėl šios priežasties 2–3 % paklaida yra juokingai neteisinga – ji daug artimesnė a 6-8% paklaida.

Kad bet kokia išankstinė apklausa būtų tiksli, ji turi atlikti 5 sudėtingas užduotis:

1. Pasiekite reprezentatyvią auditoriją
2. Leiskite žmonėms tiksliai identifikuoti save
3. Naudokite nešališkus apklausos klausimus
4. Gaukite sąžiningus atsakymus
5. Gaukite tikslias ateities žmonių elgesio prognozes.

Visi pirmieji keturi sukuria klaidų – apklausų vykdytojai gali imtis veiksmų, kad kompensuotų (iš dalies) tas problemas, tačiau vis tiek daug klaidų.

Pastarasis yra pražūtingas apklausos tikslumui.

Elgesio finansai mus išmokė, kad žmonės neįsivaizduoja, ką jie veiks ateityje. Ar tai bus metai, ar po 30 dienų, mes nežinome jokio patikimo tikslumo. Mes kartais galvoti mes žinome, ką jausimės tą dieną, norime tikėti, kad darysime tai, ką sakome, bet bent jau finansų istorijoje žinome, kad žmonės tiesiog siaubingai nuspėja savo būsimą elgesį.

Kaip jausitės po mėnesio, antradienį, 2024 m. lapkričio 5 d.? Kokia tavo fizinė būsena? Jūsų emocinis požiūris? Jūsų psichinė sveikata? Ar esate susijaudinęs, prislėgtas ar apatiškas? Ką tik pradėjote ar baigėte santykius? Koks bus tą dieną oras (stebėtinai svarbus aspektas)?

***

Pastaruosius metus kalbėjausi su įvairiomis televizijos ir radijo asmenybėmis, analitikais ir žinovais. Jie dažniausiai pripažįsta, kad tai tiesa. Tai nesutrukdė jiems nepaisyti politinių apklausų per pastaruosius 10 rinkimų ciklų. Žiniasklaida geriausiai sugeba sutelkti dėmesį į žirgų lenktynes, dirbtinį varžybų kūrimą. Tai ne tiek dėl to, kad jie turi partizanų šališkumą – taip elgiasi visi žmonės –, kiek jų komercinis savanaudiškumas viskuo, kas daro konkursą įdomesnį, dirbtinai ar ne. PRISIJUNK DABAR, KAD SUJUNKITE NAUJIAUSIA PIKTINIMO! Tai didelis sensacingumas. Atrodo, kad teiginys, kad tai yra artimos lenktynės, yra skirtas manipuliuoti žiūrovais, kad jie žiūrėtų daugiau apklausų, panelių, spėliojimų ir nuomonių. Didžioji jo dalis yra nenaudingas užpildas, likusi dalis – tiesiog nesąmonė.

Apmaudu matyti, kad pagrindiniai demokratijos aspektai pakeičiami tingiomis pinigų gavimo schemomis.

2016 m. apklausa suklaidino žmones (laimėjo Trumpas), 2020 m. jie gavo ne visai teisingą rezultatą (Bidenas laimėjo daug didesne nei tikėtasi persvara), o 2022 m. vidurio kadencijos rinkimai buvo pašėlusiai susprogdinti (raudonoji banga, lol). Kodėl žmonės mano, kad šį kartą viskas bus kitaip, yra tiesiog nuolatinis numatytasis nustatymas. Galbūt taip yra dėl to, kad JAV žiniasklaida labiau orientuojasi į rinkimus kaip į sporto renginius panašias varžybas, o ne gilinasi į aktualias problemas, nes sportas yra tai, ką Amerikos žiniasklaida daro geriausiai.

Dėmesį patraukiantis masalas, o ne politikos analizė, nėra puikus būdas žiniasklaidai nušviesti „Demokratiją“. Pasekmės jau dešimtmečius daro neigiamą poveikį…

__________

1. Jau daugelį metų norėjau atšaukti savo fiksuotojo ryšio liniją, bet gyvenu vietovėje, kurioje prastas mobiliojo ryšio priėmimas – sulaukiu skambučių namuose mobiliuoju telefonu per „Wi-Fi“. Jei dingsta maitinimas, o atsarginis generatorius neįsijungia, net negalime paskambinti vietiniam paslaugų teikėjui ir įspėti, kad dingo maitinimas.

Patogus spausdinimas, PDF ir elPatogus spausdinimas, PDF ir el



Source link

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -