„Starbucks Corp.“ teigė, kad išpirkos reikalaujančios programinės įrangos ataka trečiosios šalies programinės įrangos tiekėjui sutrikdė jos darbuotojų mokėjimų sekimo sistemą, todėl kavos milžinas buvo priverstas rankiniu būdu sekti darbuotojų tvarkaraštį ir darbo valandas.
„Blue Yonder Group Inc.“, „Panasonic“ dukterinė įmonė, teikianti tiekimo grandinės valdymo programinę įrangą, teigė, kad jos sistemas sutrikdė lapkričio 21 d. „išpirkos reikalaujančios programos incidentas“. „Starbucks“ yra tarp savo klientų ir naudojo „Blue Yonder“ programinę įrangą, kad planuotų pamainas ir sektų mažmeninės prekybos darbuotojų valandas Šiaurės Amerikoje, sakė bendrovės atstovas.
„Starbucks“ parduotuvės naudoja rankinius metodus, tokius kaip rašiklis ir popierius darbuotojų planavimui, sakė atstovas ir pridūrė, kad incidentas neturėjo įtakos klientų aptarnavimui ar parduotuvių darbo valandoms.
Pirmadienį paskelbtame pranešime „Blue Yonder“ nurodė, kad apie incidentą pranešė atitinkamiems klientams ir „toliau bendraus, kaip reikia“.
„Blue Yonder patyrė trikdžių savo valdomų paslaugų priglobtoje aplinkoje, o tai buvo nulemta išpirkos programinės įrangos incidento“, – sakė bendrovės atstovė spaudai Marina Renneke. „Nuo tada, kai sužinojo apie incidentą, „Blue Yonder“ komanda uoliai dirbo kartu su išorinėmis kibernetinio saugumo įmonėmis, kad padarytų pažangą jų atkūrimo procese. Įdiegėme keletą gynybinių ir teismo ekspertizės protokolų.
Apie išpuolį anksčiau pranešė CNN, teigdama, kad kai kurie JK maisto prekių parduotuvių tinklai ėmėsi veiksmų šiam incidentui pašalinti.
JK maisto prekių tinklo „Morrisons“ atstovas pirmadienį Bloomberg News sakė, kad „Blue Yonder“ pažeidimas paveikė sandėlių valdymo sistemas, tačiau pridūrė, kad dabar parduotuvės veikia „patenkinamai“ su atsarginėmis sistemomis. „Sainsbury’s“ patvirtino, kad bendrovė naudojo „Blue Yonder“, tačiau teigė, kad ji nepatyrė sutrikimų, nes turi atsarginį sprendimą. „Asda“ atstovas sakė, kad bendrovė naudojo „Blue Yonder“, bet tai neturėjo įtakos.
Skotsdeilyje, Arizonoje, „Blue Yonder“ klientai yra gamybos, bakalėjos, trečiųjų šalių logistikos, automobilių ir restoranų įmonės, teigiama jos svetainėje.