Naujoji pavyzdinė „Chow Tai Fook Jewellery“ parduotuvė, kuri rugsėjį atidaryta Honkongo centrinėje kaimynystėje, yra subtilaus dizaino, kaip ir daugelis viduje parduodamų papuošalų. Virš durų esančiame pavadinime nėra kiniškų „Chow Tai Fook“ simbolių, kurie aiškiai rodomi tūkstančiuose kitų mažmenininko parduotuvių. O viduje parduotuvės dizainas įsiklauso į kai kuriuos tradicinius Honkongo įvaizdžius; kolonas dengiančios metalinės grotelės yra nuoroda į Kinijos mieste visur esančius bambukinius pastolius.
Papuošalai taip pat yra labiau neįvertinti, kaip deimantais nusagstytas pakabukas, pagamintas iš aukso ir raudono emalio, sukurtas imituoti kinų rašmenis, sudarančius parduotuvės pavadinimą ir Cheng Yu Tungo, kuris išplėtė papuošalų tinklą į vieną iš Pagrindiniai Honkongo konglomeratai.
Balandį „Chow Tai Fook“ pavedė Nicholasui Lieou, mažmeninės prekybos įmonės kūrybos direktoriui už aukštos kokybės papuošalus, atnaujinti ir atnaujinti 95 metų senumo prekės ženklą.
Chow Tai Fook sutikimu
„Kinijos papuošaluose (amatininkai) stengiasi perkrauti daug kultūrinės reikšmės vienam kūriniui, todėl jis yra labai sunkus“, – sakė Lieou interviu lapkričio viduryje. „Vien vienos koncepcijos, vienos idėjos panaudojimas papuošalui jau yra labai modernus požiūris į tai, ką jie darytų tradiciškai.
Prabangos nuosmukis
Prabangos nuosmukis daro didesnį spaudimą Chow Tai Fook prekės ženklo keitimui. Mažmenininkas pranešė, kad per šešis mėnesius, pasibaigusius 2024 m. rugsėjo 30 d., pirmąjį juvelyrikos įmonės finansinių metų pusmetį, pajamos siekė 39,4 mlrd. Honkongo dolerių (5,1 mlrd. USD). Tai yra 20,4% kritimas per metus, didžiausias nuo 2016 m.
Chow Tai Fook labai priklauso nuo žemyninės Kinijos. Beveik visos mažmenininko maždaug 7000 prekybos vietų yra žemyninėje Kinijoje. Antras pagal dydį bendrovės pėdsakas yra Honkonge, kur turizmo skaičius išliko labai mažas.
Visi prabangos prekių ženklai pranešė apie staigų pardavimų Kinijoje sulėtėjimą per praėjusius metus, nes Kinijos pirkėjai mažina savo išlaidas esant vangiai ekonomikai. Bainas apskaičiavo, kad Kinijos asmeninė prabangos rinka 2024 m. sumažės 22%, o Europoje – 3%.
Chow Tai Fook sutikimu
Lieou, kuris kalbėjosi su Fortūna prieš paskelbdamas pajamas, sakė žinąs, kaip sunku gali būti parduoti brangius papuošalus esant sunkiai ekonomikai – iš dalies dėl to, kad Chow Tai Fook yra labai atviras savo pardavimo duomenimis. „Žmonės nesiruošia pirkti to, kas jiems nepatinka“, – pažymėjo jis. „Turime atsižvelgti į (ekonomiką).
Dėl šių ekonominių duomenų ir žmonių savijautos po COVID pasikeitimų, jo modernizavimo pastangos daugiausia dėmesio skiria „dėvėjimui“ ir „aukštiems papuošalams kasdieniam dėvėjimui“, kad patiktų jaunesniam vartotojui. „Šiandien visi daug atsainiai. Turite daug mažiau iškilmių ir dalykų, į kuriuos reikia nuvykti, ypač po COVID.
„Užuot šiuos didelius iškilmingus karolius, galite sukurti ką nors švelnesnio, mažesnio mastelio, bet vis tiek gražiai pagaminto“, – sakė jis.
Atgaivina 95 metų senumo prekės ženklą
Lieou prisijungė prie Chow Tai Fook maždaug prieš ketverius metus, po metų darbo JAV, įskaitant Tiffany’s mažmeninės prekybos papuošalų dizaino direktoriaus pareigas. Jis gavo asmeninį pasiūlymą iš Sonia Cheng, mažmenininko vicepirmininko, peršokti per Ramųjį vandenyną ir įsidarbinti Kinijoje įsikūrusioje mažmeninėje prekyboje.
„Aš tikrai supratau, ką ji nori daryti“, – sakė jis. „Ji norėjo pagyvinti ir atnaujinti prekės ženklą. Būdami iš Honkongo žinome, ką prekės ženklas istoriškai reprezentuoja, ką jis reiškia.
Pirmoji „Chow Tai Fook“ parduotuvė buvo atidaryta Guangdžou 1929 m., tačiau Antrojo pasaulinio karo metais veikla buvo perkelta į Portugalijos koloniją Makao ir Didžiosios Britanijos Honkongą. Cheng Yu Tung, Chow Tai Fook įkūrėjo Chow Chi-yuen žentas, šeštajame dešimtmetyje perėmė verslą ir išplėtė įmonę į didžiulį konglomeratą, kurio interesai apima nekilnojamąjį turtą (per kūrėją New World), svetingumas ir energija.
Cheng anūkė Sonia Cheng dabar yra juvelyrikos verslo pirmininko pavaduotoja ir vykdomoji direktorė; ji taip pat yra Rosewood Hotel Group, kuri priklauso šeimos konglomeratui (taip pat pavadintam Chow Tai Fook), generalinė direktorė.
Lieou mano, kad ilgas Chow Tai Fook įrašas yra pranašumas, kai galvoja apie prekės ženklo modernizavimą. „Yra tiek daug istorijos. Labai lengva ekstrapoliuoti kultūros elementus ir panaudoti juos kuriant.
Chow Tai Fook sutikimu
„Sukurti ką nors naujo yra sunkiau; Kurti iš kažko – remtis tuo, kas kultūriškai reikšminga – yra lengviau“, – tęsė jis.
Naujausias pavyzdys yra mažmenininko kolekcija „Vartai“, kurioje prekiaujama tam tikra tradicinių durų, esančių istoriniuose Kinijos pastatuose, ikonografija. Tačiau derinti kultūrines detales su šiuolaikiniais stiliais gali būti sudėtinga: vienai kolekcijos deimantinei apyrankei reikia sujungti 26 skirtingas dalis, paaiškino Lieou.
„(Amatininkai) tuo nebuvo labai patenkinti“, – prisipažino jis. Chow Tai Fook remiasi žmonių meistrais, naudojantys tradicines technikas, kad sukurtų kiekvieną papuošalą. (Nors taip pat svarbios naujos technologijos, pvz., „5D auksas“, procesas, sukietinantis gryną auksą, kad jis būtų patvaresnis.)
Tai veda prie nuolatinių dizainerių ir amatininkų derybų, siekiant paversti idėjas įgyvendinama realybe: „Mes tikrai labai priklausome nuo kartos meistrų žiniomis“.
Tačiau Lieou šis judėjimas pirmyn ir atgal yra dizaino patrauklumo dalis. „Dizainas man yra problemų sprendimas“, – sakė jis. „Kaip estetiniu būdu išsprendžiame šį dizaino iššūkį?
Prekės ženklo keitimo mastas aiškiai matomas iš naujos pavyzdinės „Chow Tai Fook“ parduotuvės. Dvi kitos parduotuvės, vis dar turinčios seną prekės ženklą, yra tiesiog už kelių žingsnių, tame pačiame 500 pėdų kelio ruože.
„Manęs tai nejaudina“, – pasakė Lie. „Žmonės yra įpročio padarai, ypač kai perki papuošalus. Paprastai einate į tą pačią (parduotuvę), kurioje įsigijote pirmąjį sužadėtuvių žiedą, pirmąjį svarbų laikrodį.
„Tai labai prasmingi santykiai, kuriuos turime su klientais.
„Fortune’s Brainstorm Design“ konferencija grįš gruodžio 5 d. MGM Cotai Makao. Grupės nariai ir dalyviai diskutuos ir aptars „Experiments in Experiment“ – dizainus, kurie panaikina ribą tarp fizinio ir skaitmeninio pasaulio, kad sužavėtų vartotojus ir skatintų ilgalaikius ryšius. Registruotis čia!